« | Home | »

A wonderful trip to Europe

By Andree Toonk | June 21, 2009

IMGP1498Na 2 gezellige en leuke weken in Europa zijn we afgelopen woensdag weer terug gekomen in Vancouver.  De tijd vloog voorbij en hoewel we een druk programma hadden was het allemaal erg geslaagd! Het begon al met de aankomst waar we werden ontvangen met maar liefst twee spandoeken! Erg leuk!

Vrijdags avond lekker ouderwets de kroeg in!  Zaterdags eten bij Bas en Floor! Die zelfde avond ook tickets geboekt voor de 10KM schaatsen op de Olympische spelen in Vancouver aankomende winter! Bas besloot spontaan dat hij ook wel mee wilde! Dus in Februari zijn Roel, Bas en ik bij de 10km schaatsen in Vancouver!  Zondags een gezellige barbecue met de hele groep! Erg leuk dat jullie er allemaal waren!

Maandags vertrokken Gleyse en ik met Ryan air naar Barcelona. Man I love Barcelona! In het hotel werden we verwelkomd met een glas Cava, goed begin! Hoewel we maar 2 dagen hadden, hebben we toch aardig wat gezien, La Rambla, sagrada familia, parc guel, Nou Camp station, de oude haven en het strand (port olympic)! ’s Avonds genieten van de tapas en natuurlijk een flesje wijn! Ja Barcelona is zeker een van de leukste steden in Europa. Voor degene die plannen hebben om Barcelona te bezoeken en op zoek zijn naar een centraal gelegen, betaalbaar, schoon en goed hotel: Raco del Pi is zeker een aanrader.  De foto’s van Barcelona zijn hier te vinden.

IMGP2066Woensdags morgen vertrokken we met easyjet naar Parijs! Het was al lang  geleden dat ik daar geweest was, ik was nog een ‘kleine Andree’ toen ☺ Parijs was ook erg leuk, veel gewandeld veel gezien en natuurlijk ook de eifel toren beklommen!
Vrijdags met de trein (Thalys) weer terug naar Nederland. De foto’s van Parijs zijn hier te vinden.

Het volgende weekend hadden we al weer vol gepland, met meer etentjes en leuke dingen.  Zaterdags lekker eten met Roel en Suzanne bij samba kitchen in Amsterdam om vervolgens nog wat te genieten van de openlucht festivals in de gezelligste stad van Nederland, Utrecht!  Zondags weer vroeg op want we moesten om 9 uur alweer in Friesland zijn, lekker zeilen (skutje) met de hele vrienden groep!  Ook weer een hele relaxe dag, lekker zeilen, beetje in de zon liggen op het dek, biertje erbij! Super georganiseerd Alijet en Boudewijn! ’s Avonds weer terug naar de Bilt waar weer bij Roel en Suzanne bleven slapen. Die avond Gleyse kennis laten maken met Frikadellen speciaal, patat speciaal en de kaas soufflé! Een van die typisch Nederlandse dingen die ik toch wel miste.

IMGP2140

Maandags op de fiets van de Bilt naar Utrecht gegaan, beetje shoppen en ’s avonds gezellig uit eten met Leendert, Jeroen en Tjerk, vrienden van de UvA.  We hadden een weddenschap, zij zeiden dat ik het niet langer dan een jaar uit zou houden in Canada,helaas voor hun zit ik hier alweer bijna twee jaar! Een gratis diner voor mij, maar bovenal alweer een bijzonder gezellig avondje! Thanks Jeroen, Tjerk en Leendert.
Dinsdags was alweer de laatste dag alweer. Samen met m’n vader met veel zorg m’n racefiets ingepakt zodat deze de vliegreis goed zou overleven!  ’s Avonds uit eten met de familie in Zevenaar! Heerlijk gegeten en het was erg gezellig. Thanks pa!

Woensdags, helaas weer terug. Een lange vlucht terug naar Vancouver. We hadden onze trip geboekt via Air Berlin (vroeger LTU). Dit is zeker een aanrader.

Ik heb gister m’n race fiets  weer in elkaar gezet en ben blij te kunnen zeggen dat alles goed is over gekomen! Kan niet wachten om een test rondje te maken!

Helaas komen aan alle leuke dingen een einde zo ook aan ons tripje naar Nederland! Het was een drukke maar bovenal gezellige vakantie.  Het was super om iedereen weer te zien en te spreken!

Topics: Fun, Vancouver | 3 Comments »

3 Responses to “A wonderful trip to Europe”

1. Roel Says:
    June 21st, 2009 at 8:58 pm

It was great having you guys over!
    Best guests ever!
    Come back soon!

Cheers,
    Roel

2. Hanno Says:
    June 23rd, 2009 at 8:37 pm

Je hebt het druk gehad zo te zien in Nerderland.

Ik zou zeggen blijf lekker thuis bij de familie als je in NL bent, maar daar ben je teveel wereldreiziger voor denk ik.

Hanno

3. petra Says:
    June 28th, 2009 at 3:52 pm

he broertje?
    je hebt ook nog bij mij gegeten!
    hahahaha!
    goed te lezen dat je het allemaal leuk hebt gehad!maar dat wist ik natuurlijk al!
    vond het fijn dat je er weer even was, je woont toch wel heel ver weg!