« | Home | »

Back from Mexico!

By Andree Toonk | December 31, 2008

Afgelopen zondag morgen zijn we weer terug gekomen in Vancouver, waar we werden verwelkomd door een dik pak sneeuw. Wel even wat anders dan het weer in Mexico. Het was een heerlijk relaxed weekje, natuurlijk ging het weer veel te snel voorbij.  De vlucht van Vancouver naar puerto vallarta was 5 en een half uur. We vlogen met Air transat (de Canadese martin air). Hoewel ik horror verhalen had gehoord over de been ruimte viel het reuze mee. Eenmaal aangekomen op het vliegveld werden we braaf naar ons hotel gebracht waar we rond midden nacht aankwamen. De volgende morgen, de gordijnen open en verwelkomd door het strand! Vakantie is nu echt begonnen.

Het hotel waar we in zaten was erg populair bij toeristen uit Mexico, meer dan 50% van de gasten kwam uit Mexico het resultaat was een leuke Mexicaanse sfeer. We hebben een heerlijk relaxed weekje gehad en kerstmis op het strand is een vreemde ervaring, geen kerstboom, geen sneeuw, etc. Maar des al niet te min kan ik het zeker aanraden.  Het hotel had een speciaal kerst diner op Kerst avond en een aantal typische Mexicaanse kerst events.

Hoewel we voornamelijk gingen om te relaxen op het strand hadden we 2 dagen gereserveerd voor excursies. Een dagje naar puerto vallarta (een uur vanaf waar wij zaten) en dagje op zee. puerto vallarta is een populair toeristen oord en op de dag dat wij er waren, lagen er 3 cruise schepen.  Al deze schepen had ik een paar keer eerder gezien deze zomer in Vancouver. Blijkbaar migreren ze net als de walvissen en vogels zuidelijk tijdens de winter. Later in de week was ons dagje op zee. Dat was een mooie ervaring. We hebben zeker 10 walvissen gezien een paar groepen dolfijnen.  Ondertussen gooide we een hengel uit, en ving ik een (vergelijken met de vissen de we eerder zagen) bescheiden vis.  Later werden we afgezet op een onbewoond eiland waar we hebben gesnorkeld. Ook hier zagen we weer veel vissen, maar ook vogels zoals pelikanen.

De foto’s van dit heerlijke weekje in de zon zijn te vinden in het foto album

Now back to normal life. Ik wens jullie allemaal een goed en bovenal gezond 2009!

Topics: Fun | 1 Comment »

One Response to “Back from Mexico!”

1. Rob Says:
    December 31st, 2008 at 11:55 am

Hey Dre en Gleyse!

ziet er weer fantastisch uit!
    Ben net met dorien een weekendje weg geweest en heb nu foto’s van ons..stuur je asap!

alles goed en zin in O&N?